Předmět: Interpretace multimediálních pramenů v anglickém jazyce

« Zpět
Název předmětu Interpretace multimediálních pramenů v anglickém jazyce
Kód předmětu KHI/IMP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ulvr Michal, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1) Historický text raně novověký 2) Historický text - 19. století 3) Zvukové nahrávky - média první poloviny 20. století 4) Filmové ukázky - zvukový film, filmové týdeníky 30. a 40. let 20. století. 5) Filmové ukázky - Reklamy, propagační a propagandistické prameny studené války 6) Práce s editorem videa 5) Práce s editorem titulků

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 16 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 16 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je napomoci studentovi v porozumění a interpretaci cizojazyčných pramenů v angličtině. V důsledku by měl student historický pramen nejenom správně přečíst, ale také přeložit a pochopit v dějinných souvislostech. Předpokladem pro vstup do kurzu je pokročilá znalost anglického jazyka. Kurz, jenž je inovován v souladu s využíváním ICT, se nebude zabývat pouze textovými prameny, ale zaměří se do stejné míry i na audiovizuální prameny, jako jsou filmové týdeníky a krátkometrážní propagandistické filmy. Kurz bude mít taktéž za cíl připravit studenty na multimediální výuku ve školách a součástí bude i výuka práce s filmovým a titulkovým editorem.
Studenti se seznámí se základními tendencemi, ovlivňujícími politický, hospodářský a sociální vývoj Evropy a světa v době od roku 1918 do roku 1945.
Předpoklady
Splnění předcházejících studijních povinností, znalost moderních světových dějin.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na semináři (cvičení); splnění zadaných úkolů; úspěšně složený test; prostudovaná doporučená literatura. 2020/2021 - Student plní úkoly zadané skrze online výuku, účastní se seminářů, předmět dokončuje vytvořením českých titulků na anglofonní audiovizuální dokument dle vlastního výběru schválený vyučujícím.
Doporučená literatura
  • Skřivan, A. Evropská politika 1648-1914. Praha, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní