Vyučující
|
-
Zaplatílková Hutařová Vanda, Bc. DiS.
-
Fárková Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Literatura jako východisko pro dramatickou hru, improvizaci a strukturované drama 2. Metody a techniky dramatické hry a divadelní výchovy (nonverbální, verbální, s užitím prvků jiných umění) 3. Různé formy a úrovně hraní rolí ve fiktivních dramatických situací 4. Divadlo hrané dětmi 5. Outdoorové drama 6. Vlastní mikrovýukové výstupy studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz zaměřený na praktické dovednosti z oboru dramatické výchovy. Příprava a strategie vedení dramatické hry, improvizace, strukturovaného dramatu, outdoorového dramatu. Hodnocení a reflexe.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět podstatě dramatické hry a jejímu využití ve výchově 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky vytvořením dramatické hry pro děti 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje základními znalostmi z dramatické výchovy
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
Časopis Tvořivá dramatika (od r.1990).
-
BLÁHOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: Agentura Strom, 1997..
-
BLÁHOVÁ, K. Jak si pohrát s pohádkou aneb pohádka jako východisko pro dramatickou hru. Metodické listy pro PV. Praha: Raabe, 2004..
-
BLÁHOVÁ, K. Jak si pohrát s říkadlem a pohádkou. Metodické listy pro PV. Praha: Raabe, 2005..
-
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1997..
-
BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 1992..
-
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1999..
-
MACÁKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova, didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004..
-
MACHKOVÁ, E.:. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha, DAMU 1997..
-
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2004..
-
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy, Praha, artama 1999..
-
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999.. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005.
-
MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: ISBN, 2000..
-
VALENTA J. Jednoduché metody dramatické výchovy (hraní rolí) ve výuce různých předmětů. Rádce učitele 3. Praha: Raabe 2003, C 2.9..
-
VALENTA J. Manuál k tréninku řeči lidského těla (didaktika nonverb.komunikace). Kladno: AISIS, 2004..
-
WAY B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996..
|