Vyučující
|
-
Fárková Eva, Mgr.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Duňková Jana, Mgr.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Získávání praktických zkušeností při pedagogické práci v oblasti zájmové činnosti při pobytových akcích (školy v přírodě, letní tábory).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 80 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zajistit studentům vlastní zkušenost s oborem. V rámci předmětu musí studenti absolvovat v roli organizátora či instruktora souvislou pobytovou akci v celkové délce nejméně deseti dnů.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Vyhledání odpovídající praktické aktivity, zaregistrování na CPP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Absolvování pedagogických aktivit, svědomitá příprava a realizace pedagogických činností. Vedení pedagogické dokumentace (portfólio). Plnění dalších specifických úkolů zadaných didaktikem. Student se řídí podrobnými instrukcemi didaktika praxe a CPP.
|
Doporučená literatura
|
-
Karnsová, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha, Portál 1994.
-
Pávková, Jiřina. Pedagogika volného času : teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha : Portál, 2001.
-
Rogge Jan-Uwe. Děti potřebují hranice, Praha, Portál 1996.
-
ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. 4, Hry ve městě a na vsi. Praha : Leprez, 1998..
-
Zapletal, Miloš. Vycházky a výlety s dětmi : zážitky, objevy, hry, zábava, poznání. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003.
|