Název předmětu | Grafické a databázové aplikace |
---|---|
Kód předmětu | MTI/GDA |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
<u>Témata přednášek: </u> Vymezení oblasti počítačové grafiky, vizualizace dat, hardwarové prostředky počítačové grafiky Algoritmy PG a jejich složitost, návrh a řešení některých vybraných geometrických algoritmů, matematický aparát pro počítačovou grafiku, homogenní souřadnice, geometrické transformace obrazu E2 a E3, grafické knihovny Křivky v PG, základní vlastnosti, použití a smysl parametrického vyjádření, interpolační a aproximační metody používané v PG pro modelování křivek a ploch Barvy v počítačové grafice, barevné modely, některé kompresní metody používané pro zpracování rastrového obrazu, vektorové a rastrové grafické formáty. Základní datové struktury a funkce knihovny OpenGL. Použití OpenGL pro grafické modelování a jednoduché animace. Zpracování hromadných dat. Tvorba databázových aplikací, datová a funkční analýza. Návrh datových struktur a uživatelského rozhraní pomocí databázových ovládacích prvků Realizace základních operací nad hromadními daty, použití dotazů a jazyka SQL. Složitější datové struktury a zajištění referenční integrity, kaskádní operace. Význam a definice datového slovníku, zpracování chybových stavů v databázové aplikaci, transakce a zotavení dat po havárii systému <u>Náplň cvičení:</u> Cvičení na konkrétních příkladech z oblasti počítačové grafiky a databází podporují přednášenou látku. Probíhají v počítačové učebně s důrazem na samostatnou práci studentů. Aplikace se vytváří ve Win32.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení |
Předmět se zabývá vybranými teoretickými partiemi zejména ze dvou aplikačních oblastí, počítačové grafiky a zpracování dat. Diskutuje také zásadní obecné přístupy k tvorbě počítačových aplikací. Výrazný je prostor pro samostatnou práci studentů.
Student získá především praktické dovednosti z oblasti aplikace základních principů počítačové grafiky a stavby a filozofie databázových sytémů. |
Předpoklady |
Žádné
MTI/CIP ----- nebo ----- MTI/PPR ----- nebo ----- MTI/PRG |
Hodnoticí metody a kritéria |
Praktická demonstrace získaných dovedností
Vyřešit komplexně 6 vybraných úloh podle podrobného návodu, který studenti dostanou na začátku semestru. Úlohy jsou orientované do oblasti počítačové grafiky a databázových systémů. Předpokládá se znalost základního kurzu matematiky, zejména se očekává zručnost a dobrá orientace v lineární algebře a matematické analýze. Dále se navazuje na základy programování ve Win32. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta mechatroniky, informatiky a mezioborových studií | Studijní plán (Verze): Elektronické informační a řídicí systémy (2012) | Kategorie: Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |