Bakalářská práce se zabývala problematikou integrace dětí se speciálními potřebami do běžných škol. Jejím cílem bylo zjistit pohled či názor široké veřejnosti (pedagogické i nepedagogické ) na tuto problematiku.
Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisovala jednak historii integrace a její postupný vývoj a dále možnosti integrace u jednotlivých druhů postižení.
Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku postoje a názory široké veřejnosti na integraci.
Anotace v angličtině
The Bachelor Work deals with problems of integration of the children with special needs into ordinary schools. It’s purposes is to find out the look or opinion of wide community (pedagogic and non-professional ) to this problems.
The work consists of two main parts. It is the practical one, which, by the help of processing of literary sources, describes history of integration and it‘s gradual development and also the possibilities of integration at separate kinds of handicaps.
Practical part investigates, with the help of questionary, wide community opinions of integration.
Klíčová slova
Historie péče o postižené, pedagogická integrace, inkluze, modely integrace, současný pohled na problematiku integrace, , přínos integrace, integrace zrakově postižených, integrace tělesně postižených, integrace mentálně postižených, integrace sluchově postižených, pedagogická asistence.
Klíčová slova v angličtině
The history of care of handicapped, pedagogical integration, inclusion, models of integration, actual view of integration problems, benefit of integration, integration of visual handicapped, integration of mentally handicapped, integration of physical handicapped, integration of auditory handicapped, pedagogical assistance.
Rozsah průvodní práce
48 s., 4 s.obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala problematikou integrace dětí se speciálními potřebami do běžných škol. Jejím cílem bylo zjistit pohled či názor široké veřejnosti (pedagogické i nepedagogické ) na tuto problematiku.
Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisovala jednak historii integrace a její postupný vývoj a dále možnosti integrace u jednotlivých druhů postižení.
Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku postoje a názory široké veřejnosti na integraci.
Anotace v angličtině
The Bachelor Work deals with problems of integration of the children with special needs into ordinary schools. It’s purposes is to find out the look or opinion of wide community (pedagogic and non-professional ) to this problems.
The work consists of two main parts. It is the practical one, which, by the help of processing of literary sources, describes history of integration and it‘s gradual development and also the possibilities of integration at separate kinds of handicaps.
Practical part investigates, with the help of questionary, wide community opinions of integration.
Klíčová slova
Historie péče o postižené, pedagogická integrace, inkluze, modely integrace, současný pohled na problematiku integrace, , přínos integrace, integrace zrakově postižených, integrace tělesně postižených, integrace mentálně postižených, integrace sluchově postižených, pedagogická asistence.
Klíčová slova v angličtině
The history of care of handicapped, pedagogical integration, inclusion, models of integration, actual view of integration problems, benefit of integration, integration of visual handicapped, integration of mentally handicapped, integration of physical handicapped, integration of auditory handicapped, pedagogical assistance.
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
ŠVINGALOVÁ,D.,TOMICKÁ,V.,PEŠATOVÁ,I. Kapitoly ze speciální pedagogiky ve vztahu k sociální práci. 1.vyd. Liberec: TUL, 2003.ISBN 80-7083-775-6
JESENSKÝ,J. Prostor pro integraci. Praha: Comenia Colsult, 1993
Seznam doporučené literatury
ŠVINGALOVÁ,D.,TOMICKÁ,V.,PEŠATOVÁ,I. Kapitoly ze speciální pedagogiky ve vztahu k sociální práci. 1.vyd. Liberec: TUL, 2003.ISBN 80-7083-775-6
JESENSKÝ,J. Prostor pro integraci. Praha: Comenia Colsult, 1993