Bakalářská práce se zabývala problematikou motoriky u dětí předškolního věku. Teoretická část bakalářské práce vycházela z odborných poznatků z oblasti hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky, motoriky mluvidel a vizuomotoriky. Na základě těchto odborných poznatků se empirický průzkum zaměřil právě na oblast motoriky dětí v mateřských školách. Byly zjišťovány motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností a dětí bez poruch řeči. Zjištěné výsledky byly následně porovnávány, čímž byly splněny cíle práce a zpracovány stanovené hypotézy. Pro potřeby průzkumu byl vytvořen vlastní ?Moto-test pro mateřskou školu?. Výsledné hodnoty empirického šetření ukázaly snížené možnosti dětí v oblasti motoriky a nezbytnost zaměřit se tak na problematiku motoriky v mateřských školách.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis dealt with the issue of motor skills in preschool children. The theoretical part of the thesis was based on the expertise of the area of gross and fine motor skills, graphomotor skills, motor skills and visual moving speech organs. Based on this professional knowledge, the empirical survey is focused on the area of motor skills of children in kindergarten. The motor skills were measured on children with communication disability and children without speech disorders. The results were then compared, thereby reached the aims of the thesis and processed the hypothesis. For the purpose of the survey was created their own "Moto-test for kindergarten." The resulting value of the empirical research showed reduced possibility of children in motor skills and the need to focus on the issues in the kindergartens.
Klíčová slova
motorika, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, předškolní věk, testy motoriky
Klíčová slova v angličtině
motor skills, speech development, communication disorder, preschool age, motor skills tests
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala problematikou motoriky u dětí předškolního věku. Teoretická část bakalářské práce vycházela z odborných poznatků z oblasti hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky, motoriky mluvidel a vizuomotoriky. Na základě těchto odborných poznatků se empirický průzkum zaměřil právě na oblast motoriky dětí v mateřských školách. Byly zjišťovány motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností a dětí bez poruch řeči. Zjištěné výsledky byly následně porovnávány, čímž byly splněny cíle práce a zpracovány stanovené hypotézy. Pro potřeby průzkumu byl vytvořen vlastní ?Moto-test pro mateřskou školu?. Výsledné hodnoty empirického šetření ukázaly snížené možnosti dětí v oblasti motoriky a nezbytnost zaměřit se tak na problematiku motoriky v mateřských školách.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis dealt with the issue of motor skills in preschool children. The theoretical part of the thesis was based on the expertise of the area of gross and fine motor skills, graphomotor skills, motor skills and visual moving speech organs. Based on this professional knowledge, the empirical survey is focused on the area of motor skills of children in kindergarten. The motor skills were measured on children with communication disability and children without speech disorders. The results were then compared, thereby reached the aims of the thesis and processed the hypothesis. For the purpose of the survey was created their own "Moto-test for kindergarten." The resulting value of the empirical research showed reduced possibility of children in motor skills and the need to focus on the issues in the kindergartens.
Klíčová slova
motorika, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, předškolní věk, testy motoriky
Klíčová slova v angličtině
motor skills, speech development, communication disorder, preschool age, motor skills tests
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Analyzovat motoriku u předškolních dětí.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Screeningové šetření motoriky, studium spisové dokumentace
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Analyzovat motoriku u předškolních dětí.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Screeningové šetření motoriky, studium spisové dokumentace
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost : co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 78-80-251-2569-4.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana. Reedukace specifických poruch učení u dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-474-8.
KUCHARSKÁ, Anna, ŠVANCAROVÁ, Daniela. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. 1. vyd. Praha: KLETT nakladatelství, 2001. ISBN 80-7183-221-9.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem : [vývojová psychologie] : přepracované vydání. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-124-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4.
ZELINKOVÁ, Olga. Dyslexie v předškolním věku? 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-321-5.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDOVÁ, Vlasta. Školní zralost : co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 78-80-251-2569-4.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana. Reedukace specifických poruch učení u dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-474-8.
KUCHARSKÁ, Anna, ŠVANCAROVÁ, Daniela. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. 1. vyd. Praha: KLETT nakladatelství, 2001. ISBN 80-7183-221-9.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem : [vývojová psychologie] : přepracované vydání. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-124-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4.
ZELINKOVÁ, Olga. Dyslexie v předškolním věku? 1. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-321-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.