Bakalářská práce se zabývala zavedením projektu IDEAL (Integrated Dolphin to Education and Learning) do mateřských a základních škol v České republice. Jejím cílem bylo charakterizovat a popsat problematiku a zkušenosti s projektem IDEAL v mateřských a základních školách a zjistit, jaký názor na projekt IDEAL mají učitelky mateřských a základních škol. Práci tvořily dvě stěžejní části. Teoretická část využívala odborných zdrojů k seznámení s alternativními a inovativními směry ve školství a k charakteristice projektu IDEAL. V praktické části bylo zjišťováno, jak probíhá seznamování s projektem IDEAL v praxi, jak na tento projekt reagují učitelky mateřských a základních škol po prvním zaškolení a jaké mají zkušenosti po roce práce s projektem IDEAL. Výsledky praktické části prokázaly, že učitelky mateřských i základních škol mají dobrý dojem ihned po prvním zaškolení a seznámení s projektem IDEAL. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že učitelé mateřských i základních škol mají zájem o alternativní způsoby uplatňované v edukačním procesu a projekt IDEAL je jedním z nabízených alternativních projektů a jeví se jako vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace v angličtině
The final paper dealt with the implementation of the project IDEAL (Integrated Dolphin to Education and Learning) into nursery and elementary schools in the Czech Republic. Its aim was to define and describe the issues and experience with the project IDEAL in nursery and elementary schools and to find out what nursery and elementary school teachers think of it. The paper has two main parts. The theoretical part made use of specialized sources to present alternative and innovative directions in the educational system, and to define the project IDEAL. In the practical part the author examined the introduction of the project in practice, and nursery and elementary school teachers? reactions to the project after the initial training, as well as their experience after one-year work with it. The results of the practical part proved that, immediately after the introduction and the initial training, the project made a good impression on nursery and elementary school teachers. On that account we suggest that the citizens? association Delfino continue developing and extending the project on the grounds of teachers? requirements?, that they go on introducing the project to nursery and elementary school teachers, and that they make efforts to train other people who would also be able to present the project. On account of the issues addressed, I reckon the biggest contribution of the paper is in the findings that nursery and elementary school teachers are interested in alternative methods employed in the educational process, the project IDEAL being one of presented alternative projects particularly suitable for children with special educational needs.
Klíčová slova
projekt IDEAL, Horace Dobbs, delfíni, alternativní školy, inovativní vyučování, děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova v angličtině
project IDEAL, Horace Dobbs, dolphins, alternative schools, innovation teaching, children with special educational needs
Rozsah průvodní práce
70 s. (116 040 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala zavedením projektu IDEAL (Integrated Dolphin to Education and Learning) do mateřských a základních škol v České republice. Jejím cílem bylo charakterizovat a popsat problematiku a zkušenosti s projektem IDEAL v mateřských a základních školách a zjistit, jaký názor na projekt IDEAL mají učitelky mateřských a základních škol. Práci tvořily dvě stěžejní části. Teoretická část využívala odborných zdrojů k seznámení s alternativními a inovativními směry ve školství a k charakteristice projektu IDEAL. V praktické části bylo zjišťováno, jak probíhá seznamování s projektem IDEAL v praxi, jak na tento projekt reagují učitelky mateřských a základních škol po prvním zaškolení a jaké mají zkušenosti po roce práce s projektem IDEAL. Výsledky praktické části prokázaly, že učitelky mateřských i základních škol mají dobrý dojem ihned po prvním zaškolení a seznámení s projektem IDEAL. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že učitelé mateřských i základních škol mají zájem o alternativní způsoby uplatňované v edukačním procesu a projekt IDEAL je jedním z nabízených alternativních projektů a jeví se jako vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Anotace v angličtině
The final paper dealt with the implementation of the project IDEAL (Integrated Dolphin to Education and Learning) into nursery and elementary schools in the Czech Republic. Its aim was to define and describe the issues and experience with the project IDEAL in nursery and elementary schools and to find out what nursery and elementary school teachers think of it. The paper has two main parts. The theoretical part made use of specialized sources to present alternative and innovative directions in the educational system, and to define the project IDEAL. In the practical part the author examined the introduction of the project in practice, and nursery and elementary school teachers? reactions to the project after the initial training, as well as their experience after one-year work with it. The results of the practical part proved that, immediately after the introduction and the initial training, the project made a good impression on nursery and elementary school teachers. On that account we suggest that the citizens? association Delfino continue developing and extending the project on the grounds of teachers? requirements?, that they go on introducing the project to nursery and elementary school teachers, and that they make efforts to train other people who would also be able to present the project. On account of the issues addressed, I reckon the biggest contribution of the paper is in the findings that nursery and elementary school teachers are interested in alternative methods employed in the educational process, the project IDEAL being one of presented alternative projects particularly suitable for children with special educational needs.
Klíčová slova
projekt IDEAL, Horace Dobbs, delfíni, alternativní školy, inovativní vyučování, děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova v angličtině
project IDEAL, Horace Dobbs, dolphins, alternative schools, innovation teaching, children with special educational needs
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Charakterizovat a popsat problematiku a zkušenosti projektu IDEAL v mateřských a základních školách a zjistit, jaký názor na projekt IDEAL mají učitelky mateřských a základních škol.
Požadavky:
Teoretická část - formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, praktická část - sběr dat potřebných k průzkumu, interpretace zjištěných dat, vyhodnocení zjištěných dat, formulace závěrů průzkumu.
Metody:
Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Charakterizovat a popsat problematiku a zkušenosti projektu IDEAL v mateřských a základních školách a zjistit, jaký názor na projekt IDEAL mají učitelky mateřských a základních škol.
Požadavky:
Teoretická část - formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, praktická část - sběr dat potřebných k průzkumu, interpretace zjištěných dat, vyhodnocení zjištěných dat, formulace závěrů průzkumu.
Metody:
Dotazník.
Seznam doporučené literatury
DOBBS, Horace E., 2011. Dilo a čarodějnice od Černé skály. 1. vyd. Hranice: Fabula. ISBN 978-80-86600-82-6.
DOBBS, Horace E., 2009. Dilo a volání hlubin. 1. vyd. Hranice: Fabula. ISBN 978-80-86600-56-7.
DOBBS, Horace E., 2011. Dilo získává přátele. 1. vyd. Hranice: Fabula. ISBN 978-80-86600-75-8.
DOBBS, Horace E., Dolphin healing. In: Operation Sunshine [online]. [vid. 11. 1. 2012]. Dostupné z: http://www.operationsunshine.org/html/dolphin_healing.html
DOBBS, Horace E., Operation Sunflower [online]. [vid. 11. 1. 2012]. Dostupné z: http://www.horacedobbs.com/html/operation_sunflower.html
Dolphin, the magazin for whale and dolphin lovers, 2011, roč. 2, č. 5-6.
Seznam doporučené literatury
DOBBS, Horace E., 2011. Dilo a čarodějnice od Černé skály. 1. vyd. Hranice: Fabula. ISBN 978-80-86600-82-6.
DOBBS, Horace E., 2009. Dilo a volání hlubin. 1. vyd. Hranice: Fabula. ISBN 978-80-86600-56-7.
DOBBS, Horace E., 2011. Dilo získává přátele. 1. vyd. Hranice: Fabula. ISBN 978-80-86600-75-8.
DOBBS, Horace E., Dolphin healing. In: Operation Sunshine [online]. [vid. 11. 1. 2012]. Dostupné z: http://www.operationsunshine.org/html/dolphin_healing.html
DOBBS, Horace E., Operation Sunflower [online]. [vid. 11. 1. 2012]. Dostupné z: http://www.horacedobbs.com/html/operation_sunflower.html
Dolphin, the magazin for whale and dolphin lovers, 2011, roč. 2, č. 5-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.