Tématem bakalářské práce byla motorika u dětí předškolního věku v mateřské škole. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zmapovat úroveň motorických schopností a dovedností u dětí předškolního věku s důrazem na hrubou motoriku, analyzovat propojení hrubé motoriky s grafomotorikou. Práci tvořily dvě části, teoretická část popisovala vývoj motoriky u dětí, její rozdělení, grafomotoriku a pohybové dovednosti. Praktická část se věnovala screeningu motorických schopností u dětí předškolního věku v mateřské škole aplikováním screeningového motorického testu, který byl tvořen čtrnácti úkoly. Výsledky prokázaly, že motorické schopnosti předškolních dětí nejsou příliš uspokojivé, děti měly problémy ve všech oblastech motoriky. Na základě zjištění byla stanovena opatření, náprava by měla začít již v rodinném prostředí a následně pokračovat i v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The emphasis of this Bachelor thesis was put on motorskills at children?s preschool years in the kindergarten. The main focus of the study was to find out the quality level of motor skills adn abilities as seen at preschool children with main focus on rough motor ability and its connection with graphomotor skills. The work was divided into two parts. The theory part discribes children?s development of motor skills, its division, graphomotor and physical ability. While practical part was dealing with screening of motor skills of childrens at preschool age in kindergarten by applying
a screening motor skills test. The test involved fourteen tasks. The results showed that the motor skills of children at preschool age are unsatisfactory. Children had problems in every field of motorskills and abilities. Consequently, because of the findings a corrective approach has been recommended by stating that corrective procedures should already start in the family?s environment and followed in the kindergarten.
Klíčová slova
motorika, předškolní věk, grafomotorika, pohybové dovednosti, vývoj motoriky, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
motorskills, preschool age, graphomotor skills, physical abilities, development of motorskills, kindergarten
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce byla motorika u dětí předškolního věku v mateřské škole. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zmapovat úroveň motorických schopností a dovedností u dětí předškolního věku s důrazem na hrubou motoriku, analyzovat propojení hrubé motoriky s grafomotorikou. Práci tvořily dvě části, teoretická část popisovala vývoj motoriky u dětí, její rozdělení, grafomotoriku a pohybové dovednosti. Praktická část se věnovala screeningu motorických schopností u dětí předškolního věku v mateřské škole aplikováním screeningového motorického testu, který byl tvořen čtrnácti úkoly. Výsledky prokázaly, že motorické schopnosti předškolních dětí nejsou příliš uspokojivé, děti měly problémy ve všech oblastech motoriky. Na základě zjištění byla stanovena opatření, náprava by měla začít již v rodinném prostředí a následně pokračovat i v mateřské škole.
Anotace v angličtině
The emphasis of this Bachelor thesis was put on motorskills at children?s preschool years in the kindergarten. The main focus of the study was to find out the quality level of motor skills adn abilities as seen at preschool children with main focus on rough motor ability and its connection with graphomotor skills. The work was divided into two parts. The theory part discribes children?s development of motor skills, its division, graphomotor and physical ability. While practical part was dealing with screening of motor skills of childrens at preschool age in kindergarten by applying
a screening motor skills test. The test involved fourteen tasks. The results showed that the motor skills of children at preschool age are unsatisfactory. Children had problems in every field of motorskills and abilities. Consequently, because of the findings a corrective approach has been recommended by stating that corrective procedures should already start in the family?s environment and followed in the kindergarten.
Klíčová slova
motorika, předškolní věk, grafomotorika, pohybové dovednosti, vývoj motoriky, mateřská škola
Klíčová slova v angličtině
motorskills, preschool age, graphomotor skills, physical abilities, development of motorskills, kindergarten
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat vývoj motoriky s důrazem na hrubou motoriku u dětí v předškolním věku. Analyzovat propojení hrubé motoriky s grafomotorikou.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Screening motorických schopností.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat vývoj motoriky s důrazem na hrubou motoriku u dětí v předškolním věku. Analyzovat propojení hrubé motoriky s grafomotorikou.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Screening motorických schopností.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2010. Školní zralost. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B., eds., 2001. Předškolní a primární pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-585-7.
MĚKOTA, K., NOVOSAD, J., 2005. Motorické schopnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0981-X.
ŠMELOVÁ, E., 2004. Mateřská škola - teorie a praxe 1. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0945-8.
ZELINKOVÁ, O., 2001. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-544-X.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V., 2010. Školní zralost. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-2569-4.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B., eds., 2001. Předškolní a primární pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-585-7.
MĚKOTA, K., NOVOSAD, J., 2005. Motorické schopnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0981-X.
ŠMELOVÁ, E., 2004. Mateřská škola - teorie a praxe 1. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0945-8.
ZELINKOVÁ, O., 2001. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-544-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.