Bakalářská práce se věnuje webovým stránkám, které budou sloužit při výuce diferenciálního a integrálního počtu na středních školách. Webové stránky jsem vytvořil pomocí informací získaných z odborné literatury, vlastních informací a dostupných existujících odborných materiálů.
Webové stránky jsou rozděleny na tři části: diferenciální počet, integrální počet a test.
První část o diferenciálním počtu je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají spojitostí funkce, limitou funkce a nakonec samotnou derivací funkce. Všechny kapitoly obsahují teorii a jsou doplněny názornými grafy a příklady určenými k osvojení výpočtu limit a derivací.
V druhé části o integrálním počtu jsou uvedeny kapitoly primitivní funkce a určitý integrál. Tyto kapitoly také obsahují potřebnou teorii, která je doplněna vhodnými grafy. Příklady v těchto kapitolách slouží k osvojení výpočetních metod, které se používají při integrování.
Ve třetí části je mnou vytvořený interaktivní test, který slouží k otestování nabytých znalostí. Tento bodovaný test je orientovaný především na derivace a integrály.
Cílem práce je vytvořit webové stránky, které mohou učiteli pomoci lépe vysvětlit učivo. Dále tyto webové stránky mohou sloužit jako učební text pro studenty za účelem lepšího porozumnění, případně osvěžení učiva.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with websites that will serve to teach differential and integral calculus at high school. I created the website using information obtained from the specialized literature, own information and existing specialized materials.
The website is divided into three parts: differential calculus, integral calculus, and a test.
The first part of the calculus is divided into three chapters, which are about continuity of functions, limits of functions and derivative of functions in the end. All chapters include theory and are supplemented with illustrative graphs and examples, designed to acquisition calculus of limits and derivatives.
In the second part about integral calculus are chapters Primitive functions and Definite integral. These chapters also contain the necessary theory, which is accompanied by appropriate graphs. The examples in these chapters serve to acquisition computational methods that are used in the integration.
In the third part is an interactive test doing by myself that is used to test acquired knowledge. This ranking test is oriented mainly on derivatives and integrals. The aim is to create a website that can help teachers better explain the subject matter. Furthermore website can serve as a textbook for students to improve understanding or refreshment of the curriculum.
Keywords
spojitost, limita, derivace, integrál, střední škola
Keywords in English
continuity, limits, derivative, integral, high school
Length of the covering note
49 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se věnuje webovým stránkám, které budou sloužit při výuce diferenciálního a integrálního počtu na středních školách. Webové stránky jsem vytvořil pomocí informací získaných z odborné literatury, vlastních informací a dostupných existujících odborných materiálů.
Webové stránky jsou rozděleny na tři části: diferenciální počet, integrální počet a test.
První část o diferenciálním počtu je rozdělena do tří kapitol, které se zabývají spojitostí funkce, limitou funkce a nakonec samotnou derivací funkce. Všechny kapitoly obsahují teorii a jsou doplněny názornými grafy a příklady určenými k osvojení výpočtu limit a derivací.
V druhé části o integrálním počtu jsou uvedeny kapitoly primitivní funkce a určitý integrál. Tyto kapitoly také obsahují potřebnou teorii, která je doplněna vhodnými grafy. Příklady v těchto kapitolách slouží k osvojení výpočetních metod, které se používají při integrování.
Ve třetí části je mnou vytvořený interaktivní test, který slouží k otestování nabytých znalostí. Tento bodovaný test je orientovaný především na derivace a integrály.
Cílem práce je vytvořit webové stránky, které mohou učiteli pomoci lépe vysvětlit učivo. Dále tyto webové stránky mohou sloužit jako učební text pro studenty za účelem lepšího porozumnění, případně osvěžení učiva.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with websites that will serve to teach differential and integral calculus at high school. I created the website using information obtained from the specialized literature, own information and existing specialized materials.
The website is divided into three parts: differential calculus, integral calculus, and a test.
The first part of the calculus is divided into three chapters, which are about continuity of functions, limits of functions and derivative of functions in the end. All chapters include theory and are supplemented with illustrative graphs and examples, designed to acquisition calculus of limits and derivatives.
In the second part about integral calculus are chapters Primitive functions and Definite integral. These chapters also contain the necessary theory, which is accompanied by appropriate graphs. The examples in these chapters serve to acquisition computational methods that are used in the integration.
In the third part is an interactive test doing by myself that is used to test acquired knowledge. This ranking test is oriented mainly on derivatives and integrals. The aim is to create a website that can help teachers better explain the subject matter. Furthermore website can serve as a textbook for students to improve understanding or refreshment of the curriculum.
Keywords
spojitost, limita, derivace, integrál, střední škola
Keywords in English
continuity, limits, derivative, integral, high school
Research Plan
CÍL: Student prostuduje dostupné učebnice, sbírky úloh a webové stránky týkající se diferenciálního a integrálního počtu. Na základě prostudované literatury vytvoří vlastní webové stránky, které budou sloužit jako pomůcka pro výuku funkcí na střední škole.
Na stránkách bude umístěna teorie, řešené i neřešené příklady a také interaktivní testy.
POŽADAVKY: Znalost středoškolské matematiky.
METODY: Zpracování tématu dle literatury, tvorba příkladů a testů, tvorba webových stránek.
Research Plan
CÍL: Student prostuduje dostupné učebnice, sbírky úloh a webové stránky týkající se diferenciálního a integrálního počtu. Na základě prostudované literatury vytvoří vlastní webové stránky, které budou sloužit jako pomůcka pro výuku funkcí na střední škole.
Na stránkách bude umístěna teorie, řešené i neřešené příklady a také interaktivní testy.
POŽADAVKY: Znalost středoškolské matematiky.
METODY: Zpracování tématu dle literatury, tvorba příkladů a testů, tvorba webových stránek.
Recommended resources
[1] BARTSCH, H. J., Matematické vzorce. SNTL, Praha, 2006.
ISBN 80-200-1448-9.
[2] ČERNÝ, I.; ROKYTA, M., Differential and integral calculus of one real variable. Karolinum, Praha, 1998. ISBN 80-7184-661-9.
[3] ECCHER, C., Profesionální webdesign, 2. vydání, Computer Press, Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2677-6.
[4] HRUBÝ, D.; KUBÁT, J., Matematika pro gymnázia - diferenciální a integrální počet. Prometheus, Praha, 2010. ISBN 978-80-7196-363-9.
[5] POLÁK, J., Přehled středoškolské matematiky. Prometheus, Praha, 2010. ISBN 978-80-7196-356-1.
[6] Ročenky české matematické olympiády.
[7] http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/kdm/diplomky/
Recommended resources
[1] BARTSCH, H. J., Matematické vzorce. SNTL, Praha, 2006.
ISBN 80-200-1448-9.
[2] ČERNÝ, I.; ROKYTA, M., Differential and integral calculus of one real variable. Karolinum, Praha, 1998. ISBN 80-7184-661-9.
[3] ECCHER, C., Profesionální webdesign, 2. vydání, Computer Press, Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2677-6.
[4] HRUBÝ, D.; KUBÁT, J., Matematika pro gymnázia - diferenciální a integrální počet. Prometheus, Praha, 2010. ISBN 978-80-7196-363-9.
[5] POLÁK, J., Přehled středoškolské matematiky. Prometheus, Praha, 2010. ISBN 978-80-7196-356-1.
[6] Ročenky české matematické olympiády.
[7] http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/kdm/diplomky/
Týká se praxe
No
Enclosed appendices
CD ROM obsahující elektronickou podobu bakalářské práce.