Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení v praxi. Cílem diplomové práce je popsat problematiku specifických poruch učení a zjistit, do jaké míry jsou u žáků se specifickými poruchami učení jejich obtíže zohledňovány během výuky na prvním stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with problems of specific learning disabilities in practice. The aim of this master thesis is to describe the problems of specific learning disabilities and to find out to what extent pupils with specific learning disabilities are taken into account during their first grade education.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, diagnostika, reedukace, prevence, vzdělávání, žák, pedagog, speciální pedagog.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, diagnostics, reeducation, prevention, education, pupil, pedagogue, special pedagogue.
Rozsah průvodní práce
77 s. (125 413 znaků) + 4 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení v praxi. Cílem diplomové práce je popsat problematiku specifických poruch učení a zjistit, do jaké míry jsou u žáků se specifickými poruchami učení jejich obtíže zohledňovány během výuky na prvním stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The master thesis deals with problems of specific learning disabilities in practice. The aim of this master thesis is to describe the problems of specific learning disabilities and to find out to what extent pupils with specific learning disabilities are taken into account during their first grade education.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, diagnostika, reedukace, prevence, vzdělávání, žák, pedagog, speciální pedagog.
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, diagnostics, reeducation, prevention, education, pupil, pedagogue, special pedagogue.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Popsat problematiku specifických poruch učení a zjistit, do jaké míry jsou u žáků se specifickými poruchami učení jejich obtíže zohledňovány během výuky na prvním stupni základní školy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, kazuistika.
Při zpracování diplomové práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Popsat problematiku specifických poruch učení a zjistit, do jaké míry jsou u žáků se specifickými poruchami učení jejich obtíže zohledňovány během výuky na prvním stupni základní školy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, kazuistika.
Při zpracování diplomové práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z., 1995. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. uprav. a roz. vyd. Praha: H&H. ISBN 80-85787-27-X.
POKORNÁ, V., 2011. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-931-6.
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7.
ZELINKOVÁ, O., 2008. Dyslexie v předškolním věku? 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-321-5.
ZELINKOVÁ, O., 2003. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších dovedností. 10., zcela přeprac. a roz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z., 1995. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. uprav. a roz. vyd. Praha: H&H. ISBN 80-85787-27-X.
POKORNÁ, V., 2011. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-931-6.
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7.
ZELINKOVÁ, O., 2008. Dyslexie v předškolním věku? 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-321-5.
ZELINKOVÁ, O., 2003. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších dovedností. 10., zcela přeprac. a roz. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.