Hlavním cílem diplomové práce je nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem, asistentem pedagoga a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na teoretické vymezení základní problematiky inkluze a integrace. Dále se zabývá vymezením pedagogické profese asistenta pedagoga a třídního učitele.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na hledání základních aspektů, které se podílejí na spolupráci mezi asistentem pedagoga a třídním učitelem. Respondenti jsou rozděleni do dvou skupin, asistenti pedagoga a učitelé působící na prvním stupni základních škol. Respondenti jsou dotazováni pomocí dotazníků. Na základě výsledků zjišťujeme základní aspekty, které pozitivně či negativně ovlivňují práci mezi asistenty pedagoga a třídními učiteli.
Annotation in English
The main aim of the thesis was to find the aspects which determine the cooperation quality between teacher, teaching assistant and its comparison in conventional and alternative education.
The theoretical part explains the fundamental topics in the inclusion and integration. Furthermore, we discussed the teaching assistant and the class teacher's profession.
In the practical part, the information were gathered based on the answers from the survey. The primary respondents were teaching assistants and class teachers of primary schools (ISCED 1). Through this, the fundamental aspects of the cooperation between teachers and teaching assistants were analyzed.
Inclusion, integration, common education, alternative education, teaching assistant, teacher, support measures
Length of the covering note
79
Language
CZ
Annotation
Hlavním cílem diplomové práce je nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem, asistentem pedagoga a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na teoretické vymezení základní problematiky inkluze a integrace. Dále se zabývá vymezením pedagogické profese asistenta pedagoga a třídního učitele.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na hledání základních aspektů, které se podílejí na spolupráci mezi asistentem pedagoga a třídním učitelem. Respondenti jsou rozděleni do dvou skupin, asistenti pedagoga a učitelé působící na prvním stupni základních škol. Respondenti jsou dotazováni pomocí dotazníků. Na základě výsledků zjišťujeme základní aspekty, které pozitivně či negativně ovlivňují práci mezi asistenty pedagoga a třídními učiteli.
Annotation in English
The main aim of the thesis was to find the aspects which determine the cooperation quality between teacher, teaching assistant and its comparison in conventional and alternative education.
The theoretical part explains the fundamental topics in the inclusion and integration. Furthermore, we discussed the teaching assistant and the class teacher's profession.
In the practical part, the information were gathered based on the answers from the survey. The primary respondents were teaching assistants and class teachers of primary schools (ISCED 1). Through this, the fundamental aspects of the cooperation between teachers and teaching assistants were analyzed.
Inclusion, integration, common education, alternative education, teaching assistant, teacher, support measures
Research Plan
Cíl diplomové práce: Nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem a asistentem pedagoga, a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Metoda dotazování.
Research Plan
Cíl diplomové práce: Nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem a asistentem pedagoga, a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Metoda dotazování.
Recommended resources
KENDÍKOVÁ, J., 2016. Vademecum asistenta pedagoga. 1. vyd. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-12-1.
KYRIACOU, Ch., 2014. Klíčové dovednosti učitele. 4. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0052-9.
LECHTA, V., 2016. Inkluzivní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
UZLOVÁ, I., 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-764-0.
VÍTKOVÁ, M., 2004. Integrativní speciální pedagogika. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-071-9.
Recommended resources
KENDÍKOVÁ, J., 2016. Vademecum asistenta pedagoga. 1. vyd. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-12-1.
KYRIACOU, Ch., 2014. Klíčové dovednosti učitele. 4. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0052-9.
LECHTA, V., 2016. Inkluzivní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
UZLOVÁ, I., 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-764-0.
VÍTKOVÁ, M., 2004. Integrativní speciální pedagogika. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-071-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.