Bakalářská práce "Přechod žáků ze základních škol na víceletá gymnázia" se zabývá důvody a dopady přechodu žáků ze základních škol na víceletá gymnázia, a to z pohledu těchto žáků. Cílem práce je zhodnotit přechod žáků ze základních škol na víceletá gymnázia z pohledu žáků intaktních a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce v teoretické části popisuje žáky školního věku a identifikuje speciální vzdělávací potřeby, zabývá se i dětmi nadanými. Práce popisuje typy, poslání a historické souvislosti gymnázií a víceletých gymnázií. Stěžejní část práce řeší přechod dětí na víceletá gymnázia, popisuje nerovnosti ve vzdělávání a jejich dopad na české školství. K vlastnímu průzkumu, který se zabývá zjišťováním důvodů přechodu žáků na víceletá gymnázia a dopadů přechodu na tyto žáky z pohledu žáků intaktních, tak žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, byl použit dotazník.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Transition of Students from Primary Schools to Multi-year Grammar Schools" deals with the reasons and effects of the transition of students from primary schools to multi-year grammar schools, from the point of view of these students. The aim of the work is to evaluate the transition of students from primary schools to multi-year grammar schools from the point of view of intact students and students with special educational needs. The bachelor's thesis in the theoretical part describes school-age students and the identification of special educational needs, it also deals with talented children. The thesis describes the types, mission and historical context of grammar schools and multi-year grammar schools. The main part of the thesis addresses the transition of students to multi-year grammar schools, describes inequalities in education and their impact on Czech education. A questionnaire was used for the survey itself, which deals with finding out the reasons for the transition of students to multi-year grammar schools and the effects of the transition on these students from the point of view of intact students and students with special educational needs.
Klíčová slova
víceleté gymnázium, důvody přechodu, dopady přechodu, nadání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, nerovnosti ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
multi-year grammar school, reasons for transition, effects of transition, talent, students with special educational needs, education inequalities
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Přechod žáků ze základních škol na víceletá gymnázia" se zabývá důvody a dopady přechodu žáků ze základních škol na víceletá gymnázia, a to z pohledu těchto žáků. Cílem práce je zhodnotit přechod žáků ze základních škol na víceletá gymnázia z pohledu žáků intaktních a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Bakalářská práce v teoretické části popisuje žáky školního věku a identifikuje speciální vzdělávací potřeby, zabývá se i dětmi nadanými. Práce popisuje typy, poslání a historické souvislosti gymnázií a víceletých gymnázií. Stěžejní část práce řeší přechod dětí na víceletá gymnázia, popisuje nerovnosti ve vzdělávání a jejich dopad na české školství. K vlastnímu průzkumu, který se zabývá zjišťováním důvodů přechodu žáků na víceletá gymnázia a dopadů přechodu na tyto žáky z pohledu žáků intaktních, tak žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, byl použit dotazník.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis "Transition of Students from Primary Schools to Multi-year Grammar Schools" deals with the reasons and effects of the transition of students from primary schools to multi-year grammar schools, from the point of view of these students. The aim of the work is to evaluate the transition of students from primary schools to multi-year grammar schools from the point of view of intact students and students with special educational needs. The bachelor's thesis in the theoretical part describes school-age students and the identification of special educational needs, it also deals with talented children. The thesis describes the types, mission and historical context of grammar schools and multi-year grammar schools. The main part of the thesis addresses the transition of students to multi-year grammar schools, describes inequalities in education and their impact on Czech education. A questionnaire was used for the survey itself, which deals with finding out the reasons for the transition of students to multi-year grammar schools and the effects of the transition on these students from the point of view of intact students and students with special educational needs.
Klíčová slova
víceleté gymnázium, důvody přechodu, dopady přechodu, nadání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, nerovnosti ve vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
multi-year grammar school, reasons for transition, effects of transition, talent, students with special educational needs, education inequalities
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zhodnotit přechod žáků ze základních škol na víceletá gymnázia z pohledu žáků intaktních a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zhodnotit přechod žáků ze základních škol na víceletá gymnázia z pohledu žáků intaktních a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, S., aj., 2014. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: TRITON. ISBN 978-80-7387-792-7.
LECHTA, V., ed., 2016. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
MATĚJŮ, P., aj., eds., 2010. Nerovnosti ve vzdělávání: od měření k řešení. Praha: SLON. ISBN 978-80-7419-032-2.
MUDRÁK, J., 2015. Nadané děti a jejich rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5089-7.
PROKOP, D., 2020. Slepé skvrny: o chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. 2. rozš. vyd. Brno: Host. ISBN 978-80-275-0308-7.
PRŮCHA, J., 2015. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
STEHLÍKOVÁ, M., 2018. Nadané dítě: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0512-0.
ZILCHER, L., aj., 2019. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, S., aj., 2014. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: TRITON. ISBN 978-80-7387-792-7.
LECHTA, V., ed., 2016. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
MATĚJŮ, P., aj., eds., 2010. Nerovnosti ve vzdělávání: od měření k řešení. Praha: SLON. ISBN 978-80-7419-032-2.
MUDRÁK, J., 2015. Nadané děti a jejich rozvoj. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5089-7.
PROKOP, D., 2020. Slepé skvrny: o chudobě, vzdělávání, populismu a dalších výzvách české společnosti. 2. rozš. vyd. Brno: Host. ISBN 978-80-275-0308-7.
PRŮCHA, J., 2015. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
STEHLÍKOVÁ, M., 2018. Nadané dítě: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0512-0.
ZILCHER, L., aj., 2019. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0789-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.