Cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického projektu s výtvarným zaměřením pro letní dětský tábor s tématem upcyklace. Teoretická část je věnována oblastem, které jsou spojeny s tématem pobytové akce, jedná se o specifika cílové skupiny, pojmů volný čas a zážitková pedagogika. V praktické části je vypracován program celé akce s popisem jednotlivých aktivit.
Program je určen pro dívky ve věku 11 - 15 let. Je zaměřen na osvojení nových výtvarných technik a proces přetváření odpadového materiálu a použitých výrobků na předměty s novou užitnou hodnotou.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to develop a pedagogical project with an artistic focus for a summer children's camp with the theme of upcycling. The theoretical part is devoted to the areas that are related to the theme of the residential event, it is about the specifics of the target group, the concepts of leisure and experiential pedagogy. In the practical part, the programme of the whole event is developed with a description of the individual activities. The programme is designed for girls aged 11 - 15 years. It is aimed at mastering new art techniques and the process of transforming waste material and used products into objects with new use value.
Klíčová slova
letní dětský tábor, výtvarná činnost, upcyklace, volný čas, výchova ve volném čase
Klíčová slova v angličtině
summer children's camp, art activities, upcycling, leisure, leisure education
Rozsah průvodní práce
23 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického projektu s výtvarným zaměřením pro letní dětský tábor s tématem upcyklace. Teoretická část je věnována oblastem, které jsou spojeny s tématem pobytové akce, jedná se o specifika cílové skupiny, pojmů volný čas a zážitková pedagogika. V praktické části je vypracován program celé akce s popisem jednotlivých aktivit.
Program je určen pro dívky ve věku 11 - 15 let. Je zaměřen na osvojení nových výtvarných technik a proces přetváření odpadového materiálu a použitých výrobků na předměty s novou užitnou hodnotou.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to develop a pedagogical project with an artistic focus for a summer children's camp with the theme of upcycling. The theoretical part is devoted to the areas that are related to the theme of the residential event, it is about the specifics of the target group, the concepts of leisure and experiential pedagogy. In the practical part, the programme of the whole event is developed with a description of the individual activities. The programme is designed for girls aged 11 - 15 years. It is aimed at mastering new art techniques and the process of transforming waste material and used products into objects with new use value.
Klíčová slova
letní dětský tábor, výtvarná činnost, upcyklace, volný čas, výchova ve volném čase
Klíčová slova v angličtině
summer children's camp, art activities, upcycling, leisure, leisure education
Zásady pro vypracování
Cíl ZP: Zpracování pedagogického projektu s výtvarným zaměřením pro letní dětský tábor s tématem upcyklace.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl ZP: Zpracování pedagogického projektu s výtvarným zaměřením pro letní dětský tábor s tématem upcyklace.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Seznam doporučené literatury
ANDRESOVÁ, Z., 2013. ed. Klíčení: příběh a řemeslo: zážitková pedagogika na kurzech pro žáky základních škol. Praha: Prázdninová škola Lipnice. ISBN 978-80-905502-1-6.
ČERVINKA, J., 2017. Hurá na tábor!: táborové náměty, hry a příroda. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1178-5.
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L., 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2.
HRKAL A KOL., 2000. ed. Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-506-6.
McMURDO, M., 2017. Upcycling: ze starého nové: 20 kreativních projektů z použitých materiálů. Praha: Svojtka & Co. ISBN 978-80-256-2097-7.
ROMEISS, J., 2019. Z ničeho něco k něčemu: domácí upcycling. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-2623-3.
SPOUSTA, V., 1996. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1274-9.
Seznam doporučené literatury
ANDRESOVÁ, Z., 2013. ed. Klíčení: příběh a řemeslo: zážitková pedagogika na kurzech pro žáky základních škol. Praha: Prázdninová škola Lipnice. ISBN 978-80-905502-1-6.
ČERVINKA, J., 2017. Hurá na tábor!: táborové náměty, hry a příroda. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1178-5.
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L., 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2816-2.
HRKAL A KOL., 2000. ed. Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-506-6.
McMURDO, M., 2017. Upcycling: ze starého nové: 20 kreativních projektů z použitých materiálů. Praha: Svojtka & Co. ISBN 978-80-256-2097-7.
ROMEISS, J., 2019. Z ničeho něco k něčemu: domácí upcycling. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-2623-3.
SPOUSTA, V., 1996. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1274-9.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.