Závěrečná práce se zaměřuje na rozšíření nabídky pohybových aktivit, o které byly děti v rámci covidových restrikcí na dlouhou dobu ochuzeny. Hlavním cílem této práce je zpracování pedagogického projektu vedení gymnastického kroužku v rámci družiny 1. stupně základní školy. Dále je zaměřen na zlepšení fyzické kondice, motorické koordinace a rozvoj sociálních dovedností, přičemž prostředkem k naplnění těchto dílčích cílů se stanou gymnastická cvičení. Autorka se spolu s vedením školy rozhodla nabídnout kroužek základů gymnastiky pro děti ze školní družiny tak, aby měly alespoň o jednu hodinu pohybu týdně navíc. Tento kroužek má děti naučit prostřednictvím gymnastických cvičení základní pohybové dovednosti, zlepšit fyzickou kondici, motorickou koordinaci a více rozvinout sociální dovednosti. V závěru je zhodnocena realizace projektu v dostupných podmínkách.
Anotace v angličtině
The final thesis focuses on expanding the range of physical activities that children have been deprived of for a long time under covid restrictions. The main aim of this thesis is to elaborate a pedagogical project of running a gymnastics club in the first grade of primary school. Furthermore, it is aimed at improving physical fitness, motor coordination and the development of social skills, with gymnastic exercises as a means of fulfilling these sub-objectives. The author, together with the school management, decided to offer a gymnastics basics club for the children in the after-school club so that they would have at least one extra hour of exercise per week. The aim of this club is to teach the children basic movement skills through gymnastic exercises, improve physical fitness, motor coordination and develop more social skills. Finally, the implementation of the project in the available conditions is evaluated.
Klíčová slova
sportovní kroužek, gymnastika, pohyb, motorická koordinace, sociální dovednosti
Klíčová slova v angličtině
sports club, gymnastics, movement, motor coordination, social skills
Rozsah průvodní práce
30
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se zaměřuje na rozšíření nabídky pohybových aktivit, o které byly děti v rámci covidových restrikcí na dlouhou dobu ochuzeny. Hlavním cílem této práce je zpracování pedagogického projektu vedení gymnastického kroužku v rámci družiny 1. stupně základní školy. Dále je zaměřen na zlepšení fyzické kondice, motorické koordinace a rozvoj sociálních dovedností, přičemž prostředkem k naplnění těchto dílčích cílů se stanou gymnastická cvičení. Autorka se spolu s vedením školy rozhodla nabídnout kroužek základů gymnastiky pro děti ze školní družiny tak, aby měly alespoň o jednu hodinu pohybu týdně navíc. Tento kroužek má děti naučit prostřednictvím gymnastických cvičení základní pohybové dovednosti, zlepšit fyzickou kondici, motorickou koordinaci a více rozvinout sociální dovednosti. V závěru je zhodnocena realizace projektu v dostupných podmínkách.
Anotace v angličtině
The final thesis focuses on expanding the range of physical activities that children have been deprived of for a long time under covid restrictions. The main aim of this thesis is to elaborate a pedagogical project of running a gymnastics club in the first grade of primary school. Furthermore, it is aimed at improving physical fitness, motor coordination and the development of social skills, with gymnastic exercises as a means of fulfilling these sub-objectives. The author, together with the school management, decided to offer a gymnastics basics club for the children in the after-school club so that they would have at least one extra hour of exercise per week. The aim of this club is to teach the children basic movement skills through gymnastic exercises, improve physical fitness, motor coordination and develop more social skills. Finally, the implementation of the project in the available conditions is evaluated.
Klíčová slova
sportovní kroužek, gymnastika, pohyb, motorická koordinace, sociální dovednosti
Klíčová slova v angličtině
sports club, gymnastics, movement, motor coordination, social skills
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu vedení gymnastického kroužku v rámci školní družiny 1. stupně ZŠ se zaměřením na rozvoj motorické koordinace.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu vedení gymnastického kroužku v rámci školní družiny 1. stupně ZŠ se zaměřením na rozvoj motorické koordinace.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: Projekt.
Seznam doporučené literatury
PERIČ, T., 2012. Sportovní příprava dětí. 2. nové a aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4219-9.
PLUMMER, D. M., 2021. Hry pro rozvíjení sociálních dovedností u dětí 5 – 12 let.1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1792-3.
PRŮCHA, J., 2009. Moderní pedagogika. 4. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-503-5.
VRCHOVECKÁ, P., 2020. Základy gymnastické přípravy dětí. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-1284-5.
Seznam doporučené literatury
PERIČ, T., 2012. Sportovní příprava dětí. 2. nové a aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4219-9.
PLUMMER, D. M., 2021. Hry pro rozvíjení sociálních dovedností u dětí 5 – 12 let.1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1792-3.
PRŮCHA, J., 2009. Moderní pedagogika. 4. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-503-5.
VRCHOVECKÁ, P., 2020. Základy gymnastické přípravy dětí. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-1284-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.