Browse IS/STAG - Portál TUL

Skip to page content
Website TUL
Portal title page TUL
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
Welcome
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni Club

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in.
(Sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail Bradáčová Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Martina Case Study of a Pupil with Special Needs Case Study of a Pupil with Special Needs Thesis finished and defended successfully (DUO).   Braumová Zdeňka - závěrečná 1737327600000 20.01.2025 Case Study of a Pupil with Special Needs Thesis finished and defended successfully (DUO).
Martina Bradáčová závěrečná 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Kazuistika žáka se speciálními potřebami

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name Bradáčová Martina Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2023/2024
Assigning department KSS
Date of defence Jan 20, 2025
Type of thesis závěrečná
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Enclosed appendices
Main topic Kazuistika žáka se speciálními potřebami
Main topic in English Case Study of a Pupil with Special Needs
Title according to student Kazuistika žáka se speciálními potřebami
English title as given by the student Case Study of a Pupil with Special Needs
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
Annotation Tato práce se věnuje kazuistice žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ADHD, poruchou učení a poruchou motoriky. Analyzuje aplikaci podpůrných opatření, včetně biofeedbacku pro zlepšení pozornosti, a vyhodnocuje účinnost těchto metod ve školní praxi. Teoretická část přináší přehled přístupu k SVP a popis konkrétních druhů podpory, zatímco kazuistická se zaměřuje na konkrétní postupy, které vedly ke zlepšení žákova výkonu a celkového rozvoje. Výsledky ukazují, že individuální přístup a spolupráce s rodinou jsou zásadní, a doporučují přenos ověřených podpůrných opatření i do středního vzdělávání.
Annotation in English This thesis focuses on the case study of a student with special educational needs (SEN), specifically ADHD, learning, and motor difficulties. It analyzes the application of support measures, including biofeedback to improve attention, and assesses the effectiveness of these methods in practice. The theoretical section provides an overview of approaches to SEN and describes specific types of support, while the case study details interventions that led to improvement in the student's performance and overall development. Results indicate that individualized support and family collaboration are essential, with a recommendation to extend these proven support measures into secondary education.
Keywords Speciální vzdělávací potřeby (SVP),Podpůrná opatření, Poruchy pozornosti a hyperaktivita (ADHD), Individuální přístup, Biofeedback
Keywords in English Special Educational Needs (SEN), Support Measures, Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Individual Approach, Biofeedback
Length of the covering note 29 s.
Language CZ
Annotation
Tato práce se věnuje kazuistice žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ADHD, poruchou učení a poruchou motoriky. Analyzuje aplikaci podpůrných opatření, včetně biofeedbacku pro zlepšení pozornosti, a vyhodnocuje účinnost těchto metod ve školní praxi. Teoretická část přináší přehled přístupu k SVP a popis konkrétních druhů podpory, zatímco kazuistická se zaměřuje na konkrétní postupy, které vedly ke zlepšení žákova výkonu a celkového rozvoje. Výsledky ukazují, že individuální přístup a spolupráce s rodinou jsou zásadní, a doporučují přenos ověřených podpůrných opatření i do středního vzdělávání.
Annotation in English
This thesis focuses on the case study of a student with special educational needs (SEN), specifically ADHD, learning, and motor difficulties. It analyzes the application of support measures, including biofeedback to improve attention, and assesses the effectiveness of these methods in practice. The theoretical section provides an overview of approaches to SEN and describes specific types of support, while the case study details interventions that led to improvement in the student's performance and overall development. Results indicate that individualized support and family collaboration are essential, with a recommendation to extend these proven support measures into secondary education.
Keywords
Speciální vzdělávací potřeby (SVP),Podpůrná opatření, Poruchy pozornosti a hyperaktivita (ADHD), Individuální přístup, Biofeedback
Keywords in English
Special Educational Needs (SEN), Support Measures, Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Individual Approach, Biofeedback
Research Plan

Cíl závěrečné práce: Sledovat a popsat případ žáka se speciálními potřebami, použité metody a způsob práce ve školním prostředí.

Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.

Metody: Pozorování, dotazování.

Při vypracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.

Research Plan

Cíl závěrečné práce: Sledovat a popsat případ žáka se speciálními potřebami, použité metody a způsob práce ve školním prostředí.

Požadavky: Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.

Metody: Pozorování, dotazování.

Při vypracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.

Recommended resources

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2008. Reedukace specifických poruch učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-474-8.

MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 3. vyd. Praha: Portál. IBSN 978-80-7367-430-4

MÜLLER, O. a kol., 2004. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0231-9.

POKORNÁ, V., 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2.

ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E., 2012. Speciální pedagogika v praxi: komplexní péče o děti se SPUCH. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.

Recommended resources

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2008. Reedukace specifických poruch učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-474-8.

MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 3. vyd. Praha: Portál. IBSN 978-80-7367-430-4

MÜLLER, O. a kol., 2004. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0231-9.

POKORNÁ, V., 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2.

ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E., 2012. Speciální pedagogika v praxi: komplexní péče o děti se SPUCH. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.

Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis illustrations
Taken from the library No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.
Defence procedure record file