Tato práce se věnuje kazuistice žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ADHD, poruchou učení a poruchou motoriky. Analyzuje aplikaci podpůrných opatření, včetně biofeedbacku pro zlepšení pozornosti, a vyhodnocuje účinnost těchto metod ve školní praxi. Teoretická část přináší přehled přístupu k SVP a popis konkrétních druhů podpory, zatímco kazuistická se zaměřuje na konkrétní postupy, které vedly ke zlepšení žákova výkonu a celkového rozvoje. Výsledky ukazují, že individuální přístup a spolupráce s rodinou jsou zásadní, a doporučují přenos ověřených podpůrných opatření i do středního vzdělávání.
Annotation in English
This thesis focuses on the case study of a student with special educational needs (SEN), specifically ADHD, learning, and motor difficulties. It analyzes the application of support measures, including biofeedback to improve attention, and assesses the effectiveness of these methods in practice. The theoretical section provides an overview of approaches to SEN and describes specific types of support, while the case study details interventions that led to improvement in the student's performance and overall development. Results indicate that individualized support and family collaboration are essential, with a recommendation to extend these proven support measures into secondary education.
Keywords
Speciální vzdělávací potřeby (SVP),Podpůrná opatření, Poruchy pozornosti a hyperaktivita (ADHD), Individuální přístup, Biofeedback
Keywords in English
Special Educational Needs (SEN), Support Measures, Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Individual Approach, Biofeedback
Length of the covering note
29 s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce se věnuje kazuistice žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ADHD, poruchou učení a poruchou motoriky. Analyzuje aplikaci podpůrných opatření, včetně biofeedbacku pro zlepšení pozornosti, a vyhodnocuje účinnost těchto metod ve školní praxi. Teoretická část přináší přehled přístupu k SVP a popis konkrétních druhů podpory, zatímco kazuistická se zaměřuje na konkrétní postupy, které vedly ke zlepšení žákova výkonu a celkového rozvoje. Výsledky ukazují, že individuální přístup a spolupráce s rodinou jsou zásadní, a doporučují přenos ověřených podpůrných opatření i do středního vzdělávání.
Annotation in English
This thesis focuses on the case study of a student with special educational needs (SEN), specifically ADHD, learning, and motor difficulties. It analyzes the application of support measures, including biofeedback to improve attention, and assesses the effectiveness of these methods in practice. The theoretical section provides an overview of approaches to SEN and describes specific types of support, while the case study details interventions that led to improvement in the student's performance and overall development. Results indicate that individualized support and family collaboration are essential, with a recommendation to extend these proven support measures into secondary education.
Keywords
Speciální vzdělávací potřeby (SVP),Podpůrná opatření, Poruchy pozornosti a hyperaktivita (ADHD), Individuální přístup, Biofeedback
Keywords in English
Special Educational Needs (SEN), Support Measures, Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Individual Approach, Biofeedback
Research Plan
Cíl závěrečné práce:Sledovat a popsat případ žáka se speciálními potřebami, použité metody a způsob práce ve školním prostředí.
Požadavky:Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Pozorování, dotazování.
Při vypracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Research Plan
Cíl závěrečné práce:Sledovat a popsat případ žáka se speciálními potřebami, použité metody a způsob práce ve školním prostředí.
Požadavky:Formulace teoretických východisek, analýza případu, příprava a zpracování pedagogické kazuistiky, formulace návrhů na opatření.
Metody: Pozorování, dotazování.
Při vypracování závěrečné práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Recommended resources
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2008. Reedukace specifických poruch učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-474-8.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 3. vyd. Praha: Portál. IBSN 978-80-7367-430-4
MÜLLER, O. a kol., 2004. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0231-9.
POKORNÁ, V., 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2.
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E., 2012. Speciální pedagogika v praxi: komplexní péče o děti se SPUCH. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.
Recommended resources
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2008. Reedukace specifických poruch učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-474-8.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 3. vyd. Praha: Portál. IBSN 978-80-7367-430-4
MÜLLER, O. a kol., 2004. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0231-9.
POKORNÁ, V., 2010. Vývojové poruchy učení v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-773-2.
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E., 2012. Speciální pedagogika v praxi: komplexní péče o děti se SPUCH. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.
Týká se praxe
No
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Defence procedure records are not shown to unauthorized users.