Vyučující
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student 6 týdnů praktikuje na vybrané základní/ střední škole. Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 120 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Souvislá pedagogická praxe je završující formou praktické přípravy a má komplexní charakter. Student 6 týdnů praktikuje na vybrané základní škole. Po prvních vyučovacích pokusech studenta v průběžné pedagogické praxi praktikuje student v souvislém kontinuálním sledu. Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele, nižší je pouze jejich rozsah. Praxe má také funkci profesní socializace studenta.
Projektování a řízení edukačního procesu. Komunikace. Pedagogický takt. Reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování všech předchozích forem praxí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Souvislá praktická činnost na základní škole se všemi povinnostmi učitele (pouze nižší rozsah výuky). Vedení pedagogického deníku, sebehodnocení činnosti, další specifické úkoly zadané oborovým didaktikem. Student se řídí podrobnými instrukcemi CPP.
|
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHRADSKÁ J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec, TU, 2001.
-
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.
-
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996. Praha: Portál, 1996.
|