Vyučující
|
-
Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Organizace ziskového charakteru (profesionální sportovní kluby, cestovní kanceláře, marketingové agentury, obchodní společnosti poskytující sportovní služby) Organizace neziskového charakteru (spolky, veřejně prospěšné společnosti, zájmová sdružení, nadace a nadační fondy, veřejnoprávní a soukromoprávní organizace). Možnosti dotačních programů (výzvy, zatížení, organizace). Základy sponzoringu (nabídky, oslovení společností, vyhodnocení spolupráce). Reklama (základní postupy, finanční analýzy, přínosy, náročnost, virální reklama). Strategické plánování - potřeba strategického a finančního plánování. Porterův model pěti konkurenčních sil; modely sportovních trhů a jejich strategické důsledky. Úloha státu v rozvoji sportu a péče o něj. Profesionální sport úloha, média, management sportovců, hodnocení výsledků. Řízení lidských zdrojů ve sportu specifika řízení a hodnocení lidských zdrojů ve sportovních organizacích. Leadership Vůdcovství teorie vůdcovství. Hodnocení výkonnosti ve sportu specifika hodnocení výkonnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Prezentace a obhajoba písemné práce
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou managementu v tělesné výchově, sportu a pohybové rekreaci, strategického plánování, marketingu, sponzoringu a reklamy v podmínkách tělesné výchovy, sportu a pohybové rekreace a s činností sportovního manažera.
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni: 1. Pochopit různé modely procesů strategického řízení sportovní organizace. 2. Kriticky analyzovat klíčové rysy současného strategického řízení ve sportovním prostředí. 3. Kriticky hodnotit strategické možnosti sportovní organizace včetně jejich proveditelnosti a udržitelnosti. 4. Identifikovat problémy a příležitosti. 5. Analyzovat vnější a vnitřní prostředí sportovní organizace.
|
Předpoklady
|
Zájem o danou problematiku. Využívání kritického myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
V ZS AR 20/21 bude výuka realizovaná on-line prostřednictvím Google meet. Návaznost na předmět Management pro rekreologii 1. Maximálně 2 absence. Vypracování a prezentace zadaného projektu v daný termín. Zkouška ve formě písemného testu. 1= Výborně (90 - 100 %), 2 = Velmi dobře (75 - 89 %), 3 = Dobře (60 - 74 %), 4 = Nedostatečně (0 - 59 %).
|
Doporučená literatura
|
-
ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. Praha : East West Publish Company, 2000..
|