Vyučující
|
-
Josífková Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Deskové a karetní hry 2. Hry ve městě 3. Logické hry 4. Fantasy hry
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 62 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vyzkoušet a analyzovat moderní společenské hry pro děti, mládež i dospělé. Studenti budou seznámeni se širokým spektrem her, u kterých budou posuzovat jejich výchovný potenciál a možnosti uplatnění ve střediscích volného času.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Moderní společenské hry 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Zná široké spektrum volnočasových her 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Absolvování základních předmětů z pedagogiky a psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
Návody k prezentovaným moderním společenským hrám..
-
BAKALÁŘ, Eduard; KOPSKÝ, Vojtěch. I dospělí si mohou hrát. Praha : Pressfoto, 1987..
-
BAKALÁŘ, Eduard. Předposlední psychohry : společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Praha : Portál, 2000..
-
ZAPLETAL, Miloš. Hry v přírodě. Praha : STN, 1965..
-
ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. 4, Hry ve městě a na vsi. Praha : Leprez, 1998..
|