Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí s aktivizačními metodami výuky, které podporují čtenářství, vyhledávání informací a tvůrčí práci s textem. Tematické okruhy: 1. Autor, kniha zobecnění příběhu 2. Rozvoj vyjadřovacích dovednosti na základě literární předlohy 3. Rozvoj komunikativních dovedností na základě sdílení 4. Principy individuální a skupinové konverzace, diskuse, rozhovoru 5. Rozvoj jazykového cítění 6. Rozvoj porozumění čtenému textu 7. Rozvoj vztahu ke čtení a čtenářství 8. Čtenářské aktivity 9. Jazykové a literární hry 10. Využití médií v literární výchově 11. Tvořivá práce s knihou
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je naučit studenty motivovat děti a mládež ke čtení. Důraz bude kladen na praktické procvičování, vycházející z textu.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu, Test
Základní orientace v oboru.
|
Doporučená literatura
|
-
HAMAN, Aleš. K otázkám teorie četby a čtenářství krásné literatury [Praha], 1988..
-
MATĚJČEK, Z. Dyslexie. Praha : SPN, 1987. 236 s.
-
PAPÍK, R. Naučte se číst. Praha : Grada, 1992. 184 s.
-
TOMAN, Jaroslav. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno : CERM, 1999.
-
VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha : ISV nakl., 1995. 189 s..
|