Vyučující
|
-
Jeřábek Petr, Mgr. Ph.D.
-
Šeflová Iva, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, atletické rozcvičení. 2. Rozvoj akcelerace, metodika nácviku nízkého startu. 3. Běžecká abeceda, štafetová předávka spodním obloukem. 4. Rozvoj rychlosti, odrazová průprava. 5. Rozvoj vytrvalosti - herní metoda, výběh do terénu. 6. Atletická pravidla I. - všeobecná pravidla, pravidle soutěží na dráze. 7. Atletická pravidla II. - soutěže v poli, víceboje, chůze. 8. Technika a metodika nácviku skoku dalekého skrčným způsobem, skoky z krátkého rozběhu. 9. Obecná odhodová cvičení (vrhačský komplex), technika a metodika hodu míčkem - základní metodická řada. 10. Dálka - rytmizace rozběhu, skoky z plného rozběhu, míček - hody z krátkého rozběhu. 11. Opakovací hodina - běžecká abeceda, nízký start, skok daleký. 12. Opakovací hodina - štafetová předávka, hod míčkem. 13. Plnění zápočtových požadavků - test z pravidel, ukázka techniky: běžecká abeceda, nízký start, běh na 12 min. 14. Plnění zápočtových požadavků - ukázky techniky: skok daleký, hod míčkem, štafetová předávka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí se základními atletickými disciplínami, naučí se základní techniku a seznámí se s metodikou nácviku. Zároveň rozvíjí pohybové schopnosti atletickými prostředky. Dále se naučí základní pravidla atletiky vztahující se k pořádání a rozhodování při soutěžích.
Student bude schpopen předvést správnou techniku atletických disciplín, bude schopen rozhodovat ve vedlejších funkcích na soutěžích základní úrovně.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice uchazeče.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Písemná práce
Zápočtové požadavky: získání min. 70 b. ze zápočtových požadavků - ukázka techniky základních atletických dovedností (max. 50 b. = 5 x 10 b.) - běžecká abeceda, nízký start, skok daleký (skrčný způsob), hod míčkem z krátkého rozběhu, štafetová předávka, ověření požadované úrovně pohybových schopností, - ověření úrovně aerobní zdatnosti : běh na 12 min. (muži min. 2800 m, ženy min. 2200 m a za každých dalších 30 m + 1 b.) - max. 15 b. - test z pravidel atletiky - max. 20 b., - atletická praxe (pořádání a rozhodování závodů, vedení žákovské tréninkové skupiny, reprezentace TUL na HAM, ČAH) - max. 15 b. - aktivní účast na výuce - min. 80% docházka
|
Doporučená literatura
|
-
JEŘÁBEK, P. Atletická příprava - děti a dorostu.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-0.
-
Jeřábek, P. Didaktika školní atletiky I.. Liberec, 2021. ISBN 978-80-7494-557-1.
-
KUČERA, V., TRUKSA, Z. Běhy na střední a dlouhé tratě.1.vyd. Praha : Olympia, 2000.. ISBN 80-7033-324-.
-
MILLEROVÁ, V. et al. Běhy na krátké tratě. 1. vyd. Praha : Olympia, 2005..
-
ŠIMON, J. et al. Atletické vrhy a hody. 1. vyd. Praha : Olympia, 2004. 236 s.. ISBN 80-7033-815-.
-
VELEBIL, V. et al. Atletické skoky. 1. vyd. Praha : Olympia, 2002, 114 s.. ISBN 80-7033-769-.
-
Vindušková, J. et al:. Abeceda atletického trenéra. Praha : Olympia, 2021. ISBN 978-80-7376-640-5.
|