Vyučující
|
-
Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů došlo od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační). A) Zdravotní modul: Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění. B) Pohybový modul: 1. Netradiční hry didaktické zásady, teorie her, výběr her vhodných pro výuku na základní škole. 2. Ringo - technika házení a chytání kroužku. Pravidla, rozhodování, hra. 3. Fusvolejbal - nácvik herních činností, pravidla, hra. 4. Nohejbal - nácvik herních činností, pravidla, hra. 5. Frisbee - (technika ovládání disku, soutěžní disciplíny). Ultimate - pravidla, rozhodování, hra. 6. Kin-ball odpal, chycení míče, pravidla, hra. 7. Korfbal - (nácvik herních činností). Pravidla - půlící čára, bráněná pozice. Hra. 8. Tchoukball - herní dovednosti, pravidla, hra. 9. Bezkontaktní ragby pohyb na hrací ploše, pravidla, hra. 10. Lakros - technika ovládání míčku (házení a chytání, sbírání míčku, pohyb hráče smíčkem). 11. Holomajzna (Ringette) - pravidla, rozhodování, hra. 12. Brenball - nácvik odpalování, pravidla, hra. 13. Kanjam nácvik pohybu po hrací ploše, pravidla, hra. 14. Závěrečná evaluace předmětu, zápočty. C) Evaluační modul: Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na získání teoretických znalostí a zejména praktických dovedností z vedení méně známých a rozšířených sportovních her (technika a pravidla) a drobných pohybových her. Student bude po absolvování předmětu vybaven zásobníkem her, které bude schopen organizovat a samostatně řídit.
Student získá odborné kompetence pro organizování a vedení pohybových her.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Základní znalosti techniky a taktiky hry a organizace turnajů. Praktické předvedení metodického výstupu, odevzdání přípravy pro metodický výstup, aktivní účast na výuce, max. 2 absence. Odevzdání přípravy pro metodický výstup lze provést osobně nebo elektronicky na jaroslav.kupr@tul.cz.
|
Doporučená literatura
|
-
KUPR, J., RJABCOVÁ, H., SUCHOMEL, A. Metodika her méně rozšířených ve školní tělesné výchově.. Liberec, 2010. ISBN 978-80-7372-621-8.
-
MAZAL, F. Pohybové hry a hraní.. Olomouc, 2000. ISBN 978-80-85783-29-0.
-
TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2004.. ISBN 80-247-0875-2.
-
TÁBORSKÝ, F., SÜSS, V. Sportovní hry II. Praha: Grada, 2005.. ISBN 80-247-1330-6.
-
TŮMA, M., TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0707-1..
|