Vyučující
|
-
Rjabcová Helena, Mgr.
-
Kuprová Klára, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. Diagnostika plaveckých dovedností - 100 m P, 25 m K a Z. 2. Základní plavecké dovednosti. Poloha, "cit pro vodu". 3. Technika a nácvik plav. způsobu prsa - prvkové plavání. 4. Technika a nácvik plav. způsobu prsa, souhra HK a DK. Souhra HK s dýcháním, prsařská obrátka. 5. Nácvik techniky pl. způsobu kraul. Prvkové plavání. Startovní skok. 6. Kraulová souhra v bezdeší, s dýcháním. Základní kraulová obrátka. 7. Technická cvičení kraul, startovní skok. Nácvik vlnění. 8. Motýlkové vlnění. Zdokonalování kraulu. 9. Nácvik motýlku - technická cvičení, nácvik souhry. Opakování obrátek P a K. 10. Nácvik pl. zp. znak. Technická cvičení. 11. Nácvik pl. způsobu znak. Technická cvičení, nácvik souhry. 12. Opakování pl. způsobu znak. Startovní skok - znak. 13. Zápočty. 14. Zápočty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na osvojení techniky všech plaveckých způsobů, startů a obrátek.
Student bude schopen plavat správnou technikou všechny plavecké způsoby.
|
Předpoklady
|
Student je plavec.
KTV/PLN2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemná práce
- aktivní účast na výuce - 75% (min. 50 % ve vodě) - 50 m prsa technikou prezentovanou ve výuce a dle pravidel plavání - 25 m znak - dolní končetiny + vzpažení - 10 m motýlek - vlnění - splnění limitu na 50 m kraul: muži 50,0 s, ženy 1:05,0 s. - technika základních obrátek, startovní skok
|
Doporučená literatura
|
-
Čechovská, I. a Miler, T. Plavání. Praha, Grada, 2001. ISBN 80-47-9049-1.
-
ČECHOVSKÁ,I. a MILER, T. Plavání. 1. Vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-47-9049-1..
-
HOFER, Z. Technika plaveckých způsobů. Praha : Karolinum, 2000..
-
HOFER, Z. Technika plaveckých způsobů. Praha : Karolinum, 2000..
-
HOCH, M. Teorie a didaktika plavání. Praha : SPN, 1983..
|