Předmět: Didaktika pro OV 2

» Seznam fakult » FP » KFL
Název předmětu Didaktika pro OV 2
Kód předmětu KFL/DO2-Z
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Podzimek Michal, PaedDr. ICLic. Th.D, Ph.D.
Obsah předmětu
1. Projektové vyučování I 2. Projektové vyučování II 3. Učebnice a učební texty OV I 4. Učebnice a učební texty OV II 5. Modelové situace I 6. Modelové situace II 7. Modelové situace III 8. Skupinová práce v hodinách OV I 9. Skupinová práce v hodinách OV II 10. Práce s audiovizuální technikou

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 70 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na uvedení do problematiky didaktiky občanské výchovy se zvláštním zaměřením na konceptuální rámec občanské výchovy a základní metodická postupy. Frekventanti kurzu tak budou seznámeni se základními východisky občanské výchovy jakožto školního předmětu v českém vzdělávacím systému, s aplikací rámcových vzdělávacích programů a také s teorií hlavních metod výuky.
Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.
Předpoklady
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Povinná účast na seminářích, práce se studijní oporou, vypracování semestrálního projektu a jeho prezentace, bližší informace budou sděleny na prvním semináři kurzu a ve studijní opoře.
Doporučená literatura
  • https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=1360.
  • BELZ, H. SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. 375 s. ISBN 80-7178-479-6..
  • BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998..
  • DOPITA, M. HRACHOVCOVÁ, M. (eds.). Výchova k demokracii v transformující se společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 186 s. ISBN 80-244-0306-4..
  • DOPITA, M. (ed.). Konstrukce politična ze strany dětí. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. 190 s. ISBN 80-244-0476-1..
  • EGGERT, M.A. FALZON, W. Řešení konfliktů. Praha: Portál, 2005. 112 s..
  • GRECMANOVÁ, H. URBANOVSKÁ, E. NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení.
  • HRACHOVCOVÁ, M. STANĚK, A. (eds.). Občanská výchova v globalizující se společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. 228 s. ISBN 80-244-0475-3..
  • LENCZ, L. KRIŽOVÁ, O. Etická výchova : metodický materiál. Praha : Luxpress, 2000. 168 s. ISBN 80-7130-091-8 ..
  • MIČIENKA, M. - Jirák, J. Základy mediální výchovy. Praha : Portál, 2007. 295 s. ISBN 978-80-7367-315-4..
  • MIČIENKA, M., Jirák a kol. Rozumět médiím. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: PartnersCzech, 2006. ISBN 80-239-6762-2..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství občanské výchovy pro 2. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství občanské výchovy pro 2. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství občanské výchovy pro 2. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní