Vyučující
|
-
Urbánek Petr, doc. PaedDr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na přípravu bakalářské práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty se základy vědecké práce v pedagogice. Naznačuje možnosti a rizika diagnostiky pedagogických jevů. Studentům poskytuje rámec tvorby odborného textu a interpretací odborného textu v kontextu ke specializaci ve vědách o výchově.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Metodologie bakalářské práce 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky pro realizaci vlastní bakalářské práce 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
student disponuje znalostmi z obecné pedagogiky, pssychologie a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Odevzdání zadávacího listu ve stanoveném termínu. Zpracovaná řešerše k tématu práce. Návrh výzkumu relevantního k zadání práce.
|
Doporučená literatura
|
-
KERLINGER, F. N. Základy výzkumu chování. Praha : Academia, 1972..
-
MC BRIDE, R. Úvod do kvalitativního výzkumu. Liberec : Technická univerzita, 1995. ISBN 80-7083-183-9..
-
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Karolinum, Praha, 1998..
-
PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Praha: Univerzita Karlova, 1995..
-
VOMÁČKA, J. Teorie vědy. Liberec : TU 2000..
|