Vyučující
|
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je naučit studenty uplatňovat multikulturní výchovu v primární škole, a to ve všech k tomu vhodných předmětech. Myšlenky multikulturní výchovy by se měly uplatňovat i ve skrytém kurikulu, tzn. že by se měli projevovat v pozitivních vztazích mezi dětmi, dětmi i učiteli, v komunikaci a postojích k dětem z jiného sociokulturního prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá implementací multikulturní výchovy do škol.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Multikulturní výchova 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Stduent disponuje znalostmi z obecné pedagogiky, sociální psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- aktivní účast na kurzu - aktivní vypracování všech zadaných úkolů - četba odborné literatury
|
Doporučená literatura
|
-
NEČAS, C. Romové v ČR včera a dnes.. Olomouc, Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0497-4.
-
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. ISV nakladatelství, Praha 2000.
-
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. 1. vyd. Praha, ISV, 2001. 211 s..
-
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál. 2001..
-
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál. 1998. 204 s..
|