Vyučující
|
-
Kasper Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
-
Fárková Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata předmětu kopírují tématické oblasti průřezového tématu RVP ZV Osobnostní a sociální výchova. Přidává se k nim didaktika každého tématu. Osobnostní rozvoj - Rozvoj schopností poznávání; - Sebepoznání a sebepojetí; - Seberegulace a sebeorganizace; - Psychohygiena; - Kreativita Sociální rozvoj - Poznávání lidí; - Mezilidské vztahy; - Komunikace; - Kooperace a kompetice ; Morální rozvoj - Řešení problémů a rozhodovací dovednosti; - Hodnoty, postoje, praktická etika. Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá sociálně psychologickým výcvikem a jeho cílem je osobnostní rozvoj studentů.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Osobnostní a sociální výchova 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje základními znalostmi z pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
BELZ, H.; SIEGRIST,M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: PORTÁL, 2001..
-
HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005.
-
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997.
-
KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005.
-
KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem. Kladno: AISIS, 2005..
-
NEUMANN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998..
-
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. 3.vyd. Praha: ISV, 2005..
-
VALENTA, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2005..
-
VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla. Kladno: AISIS, 2004..
-
VALENTA, J. Učit se být. AISIS - STROM, Kladno - Praha, 2003..
|