Vyučující
|
-
Korych Martin, Mgr.
-
Nádvorníková Lenka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do ergoterapie 2. Metody, přístupy a principy v ergoterapii 3. Ergoterapie a volný čas 4. Kompenzační pomůcky, edukační pomůcky a adjuvatika 5. Instituce v ergoterapii a související služby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s obsahem a významem ergoterapie a týmové spolupráce u jednotlivých druhů postižení. Zdůraznit propojenost v komprehenzivní rehabilitaci, tj. především spolupráci zdravotníků, sociálních pracovníků, protetiků, dobrovolníků a ostatních pomáhajících profesí. Studenti získají základní přehled o ergoterapeutických technikách, kompenzačních pomůckách, architektonických bariérách a možnostech využití zvláštních terapií v péči o jedince s postižením (například canisterapie a hipoterapie).
Cílem předmětu je seznámit studenty s obsahem a významem ergoterapie a týmové spolupráce u jednotlivých druhů postižení. Zdůraznit propojenost v komprehenzivní rehabilitaci, tj. především spolupráci zdravotníků, sociálních pracovníků, protetiků, dobrovolníků a ostatních pomáhajících profesí. Studenti získají základní přehled o ergoterapeutických technikách, kompenzačních pomůckách, architektonických bariérách a možnostech využití zvláštních terapií v péči o jedince s postižením (například canisterapie a hipoterapie).
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných samostudiem.
|
Doporučená literatura
|
-
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.
-
PFEIFFER, J. Ergoterapie II.. Brno: IDV SZP, 1989. ISBN 80-7013-020-2.
-
VOTAVA, J. A KOL. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0708-5.
-
VOTAVA, J. Ergoterapie a technické pomůcky v rehabilitaci. Liberec: TU Liberec, 2009. ISBN 978-80-7372-449-8.
|