Vyučující
|
-
Šlamborová Irena, doc. Mgr. Ph.D.
-
Slavík Martin, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je objasnění chemických zákonitostí na předmětech a jevech, s nimiž se lidé setkávají v každodenním životě. Výuka bude probíhat formou práce ve dvojicích. Studenti vypracují projekt na zvolené téma, který na závěr semestru obhájí před porotou sestavenou z učitelů katedry chemie. Při sestavování projektu studenti uplatní své znalosti, dále získají zkušenosti s možnostmi získávání nových informací a budou podněcováni k vyhledávání spojujících článků mezi jednotlivými obory. Své postupy a závěry budou mít možnost konzultovat s vybranými vyučujícími katedry. Vypracované projekty mohou být inspirací a vodítkem v přímé pedagogické praxi studentů tak, aby jako učitelé byli schopni objasnit základní chemické zákonitosti na předmětech a jevech, s nimiž se děti denně setkávají. Chemie pro ně potom nebude pouze oborem shrnujícím množství nezáživných a samoúčelných poznatků, ale jednou z cest, jak lépe pochopit prostředí, v němž žijí. Uvedená hlavní témata projektů jsou rozpracována na dílčí úkoly. Hlavní témata: Chemie v kuchyni. Chemie v garáži. Chemie v šatníku. Chemie v koupelně. Chemie na zahradě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Individuální konzultace, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Objasnit a vysvětlit chemické zákonitosti na předmětech a jevech, s nimiž se lidé setkávají v každodenním životě.
Vysvětlit a odvodit funkci (chemické principy) předmětů a jevů z běžného života.
|
Předpoklady
|
znalost středoškolské chemie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Včasné vypracování seminární práce a její obhajoba před komisí.
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura bude doporučena jednotlivými konzultanty přímo pro řešení vybraného tématu..
|