Vyučující
|
-
Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
-
Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komplexní rozvoj řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a jazykových prostředků (přednostně slovní zásoba, gramatika výslovnost), které vedou k dosažení cílové referenční úrovně dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách katedry německého jazyka http://www.fp.tul.cz/knj/novyweb/materialy/hasikova
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student skládá zkoušku na jazykové úrovni B2 v oblasti receptivních řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním) a na úrovni B1 v oblasti produktivních dovedností (ústní a písemný projev) dle Evropského referenčního rámce pro cizí jazyky: Student dokáže sledovat delší promluvy na abstraktní a složitější témata, má rozsáhlou funkční slovní zásobu, dokáže efektivně pracovat s výkladovým jednojazyčným slovníkem. V produktivních dovednostech se vyjadřuje srozumitelně a podrobně o široké škále témat. Student je schopen studovat z cizojazyčné literatury a kriticky ji hodnotit. Student prezentuje zvolené téma a tím prokáže dovednost srozumitelně se vyjadřovat a adekvátně reagovat na dotazy týkající se pojednáváného tématu.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
- účást na seminářích- absolování testů v průběhu studia- vypracování prezentací- vypracování seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Buscha, A. - Szita, S. Begegnungen B1. Schubert-Verlag, Leipzig, 2013.
|