Vyučující
|
-
Exnerová Stanislava, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Teorie řízení. 3. Vývoj organizací, současné tendence. Základní způsoby vedení, styly vedení. 5. Vedoucí a jeho role. 6. Předpoklady efektivního rozhodování. 4. Pracovní motivace. 7. Pracovní skupina a její možnosti. 8. Týmová práce. 9. Vybrané techniky týmové práce. 10. Podniková kultura. 12. Předpoklady úspěšné komunikace v organizaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají základní představu o problematice vedení pracovních skupin a týmů.
Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
docházka na semináře, požadovaná příprava na semináře a aktivní práce v jejich průběhu, zápočtový test
|
Doporučená literatura
|
-
Kuchyňka, Z. Organizování a řízení týmové činnosti. Praha, Institut moderního průmyslu 1992.
-
Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Management press, Praha 1994.
-
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. GRADA Publishing, Praha 2002. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0469-2.
-
Drucker, P. Efektivní vedoucí. Praha, Management press 1992.
-
Goleman, D. Práce s emoční inteligencí. Jak odstartovat úspěšnou kariéru. Praha: Columbus, 2000 ISBN 80-7249-017-6.
-
Malone, P.B. Mějte je rádi a veďte je. Praha, Práce 1991.
-
Peters, T. J. - Waterman, R. H. Hledání dokonalosti. Praha, Svoboda-Libertas 1993..
|