Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky. Zdravý životní styl, pohybová aktivnost, pohybový režim. Charakteristika kondičních programů. Propagačně motivační programy. Kondiční programy. Cooperův program. Tvorba kondičních programů. Optimalizace tělesné hmotnosti. Testování výkonnosti sportovce - motorické testy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou vlivu kondičních cvičení na výkonnost a zdraví lidského organismu. V průběhu přednášek budou probrána základní témata z teorie tréninku , zdravotního cvičení a testování výkonnosti sportovce. Student se dozví jak rozvíjet koordinační schopnosti, svalovou sílu, hmotu a vytrvalost, jaké jsou zásady při tvorbě tréninkových plánů a jakým způsobem cvičení přispívá ke zdravému životnímu stylu a optimalizaci tělesné hmotnosti.
Student bude schopen vytvořit cvičební program pro děti rozvíjející kondici.
|
Předpoklady
|
Základní pohybové dovednosti odpovídající věkové charakteristice studenta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
účast na cvičeních, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
DOVALIL, J. a CHOUTKOVÁ, B. Abeceda tréninku chlapců a dívek. Praha : Olympia, 1988..
-
DOVALIL, J. Věkové zvláštnosti dětí a mládeže a sportovní trénink. Praha : Karolinum, 1992..
-
CHOUTKA, M. a DOVALIL, J. Sportovní trénink. 2. vyd. Praha : Olympia, 1991..
-
KRIŠTOFIČ, J. Kondiční trénink. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2197-2..
-
MĚKOTA, K. a BLAHUŠ, P. Motorické testy v tělesné výchově. 1.vyd. Praha : SPN, 1983..
-
ŠTILEC, M. aj. Sportovní příprava mládeže. Praha : SPN, 1989..
-
TICHÝ, M. Funkční diagnostika pohybového aparátu. Praha: RE-FIT, 1994. 60 s..
-
TLAPÁK, P. Tvarování těla pro muže a ženy. Praha: ARSCI, 1999. 268 s. ISBN 80-86078-00-0..
|